آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: اجرای برنامه دهه کرامت در 63 هزار روستای کشور

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای 5 هزار ویژه برنامه دهه کرامت در 63 هزار روستای کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، دیروز در نشست شورای ستاد دهه کرامت که در آستان مقدس حضرت شاهچراغ برگزار شد، گفت: ویژه برنامه های دهه کرامت از ششم تا شانزدهم شهریور ماه اجرا می شود و 22 میلیون روستایی سطح کشور را زیرپوشش قرار خواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت افزود: نخستین محور پیش بینی شده برای این دهه برگزاری حداقل 350 هزار مراسم به صورت خودجوش و مردمی با استفاده از ظرفیت تشکل ها و مراکز مرتبط با دستگاه های عضو ستاد، همانند مساجد، بقاع متبرکه، مراکز آموزشی و 20 هزار مهد کودک کشور است.

وی ادامه داد: ریاست ستادهای دهه کرامت در استان ها با استاندار و دبیری ستاد بر عهده مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت تصریح کرد: در سه استان مذهبی فارس، خراسان رضوی و قم محوریت ستاد با آستان های مقدس بوده که البته نقش مهم استانداران در این موضوع لحاظ شده است.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: توسعه جشن ها در اقشار مختلف و تشکل های اجتماعی، دینی و ورزشی و تشکیل ستادهای محلی بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد به استعداد هزار و 500 ستاد محلی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مضاعف در راستای سازماندهی و ساماندهی جشن های مردمی با محوریت مساجد بوده که در این زمینه 30 هزار مراسم پیش بینی شده است که با مشارکت مراکز رسیدگی به امور مساجد، پایگاه های بسیج، سازمان تبلیغات، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر دستگاه ها برگزار می شود.

ارباب سلیمانی اضافه کرد: برنامه هایی برای بانوان با محوریت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و مرکز امور زنان ریاست جمهوری در روز نخست ذی القعده در دستور کار قرار دارد که در این زمینه پنج هزار برنامه برگزار می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در هشت هزار امامزاده کشور برنامه های دهه کرامت برگزار خواهد شد و به ویژه در روز پنجم ذی القعده که روز امامزادگان نامگذاری شده این برنامه ها اجرایی می شود.