آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
اقتصادی
۴

آل اسحاق: بعد از یکسال نمی شود گفت همه مشکلات مربوط به گذشته است

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت وگویی با اعتماد اظهار داشته است: من اصلا دنبال مقایسه بین دولت ها و افراد نیستم و نمی خواهم به این موضوع بپردازم.

من ترجیح می دهم درباره 11 ماهه دولت آقای روحانی اظهار نظر کنم، اما به هر حال وقتی یک فرد یا گروه جدیدی روی کار می آید، یکی، دو ماه باید نسبت به حوادث گذشته توجیه شود.

در واقع ما باید اثباتی فکر کنیم و تفکر سلبی فایده ای ندارد و اینکه فقط بگوییم مشکل به گذشته مربوط می شده یا نمی شده، هیچ فایده ای ندارد.

من معتقدم یک مسئولیتی دارم و از حالاباید ببینم دولت یازدهم چه کار می کند و چه کار می شود کرد. نقد گذشته هیچ فایده ای ندارد... بالاخره الان که بعد از یک سال نمی شود گفت که همه مشکلات مربوط به گذشته است.

البته هر چیزی در تاریخ سر دارد و هر اتفاقی در آینده و مسائل مختلف موثر خواهد بود. اما در کل دولت در رابطه با وضعیت و مسائل خودشان هم شفاف هستند... در حال حاضر در بخش تولید به دلیل اقتضاهای زمانی و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، دولت بخش تولید را در اولویت اول خود قرار نداده است، بنابراین می بینیم که بخش تولید دارد ریپ می زند.

این در حالی است که همچنان واردات در کشور ما می تازد. بنابراین ضرورت دارد در دوره جدید در سیاست گذاری ها تحت عنوان بسته های خروج از رکود، وزنه به سمت جبران عقب افتادگی توجه به تولید برود.