آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خبر داد: تهیه طرح «بنیاد ملی ازدواج»

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه نگاه بی تفاوت نسبت به مسئله ازدواج در آینده تبعات سختی را برای کشور به وجود می آورد، از تهیه طرح «بنیاد ملی ازدواج» خبر داد.

در جلسه روز گذشته شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کبری خزعلی با اشاره به فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ارتباط است، موضوع تسهیل ازدواج جوانان است که این مهم در نقشه مهندسی فرهنگی هم مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نگاه بی تفاوت نسبت به مسئله ازدواج در آینده تبعات سختی را برای کشور به وجود می آورد.

وی ادامه داد: به همین منظور طرح «بنیاد ملی ازدواج» بر اساس راهبرد 3 مصوبه مهندسی فرهنگی تهیه شده و در دست تصویب است.

خزعلی با اشاره به بخش هایی از این طرح گفت: بر طبق این طرح، «بنیاد ملی ازدواج» با هدف تبیین و ارتقای فرهنگ تسهیل ازدواج و طراحی و برنامه ریزی برای مقابله با هجمه فرهنگ بیگانه که در تاریخ ازدواج و زندگی مجردی و تک والدی خود را نشان می دهد و ایجاد هماهنگی و انسجام بین دستگاه های دولتی، موسسات و گروه های فعال غیردولتی تشکیل خواهد شد.وی افزود: این بنیاد همچنین وظیفه دارد با اتخاذ تدابیر لازم و پیش بینی تمهیدات و تصویب سیاست های مقتضی، ازدواج مطابق سبک زندگی اسلامی ایرانی را از طریق به کارگیری ظرفیت های بالقوه و فعال دولتی و بخش خصوصی تسهیل نماید.