آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
اخبار کشور
۱۰

اخراج یک فتنه گر از وزارت کار با دستور وزیر

فواد صادقی با دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و در پی سوال نماینده تهران از ربیعی، از مجموعه این وزارتخانه اخراج شد.

فواد صادقی که از مدتی قبل در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت گرفته بود، چند روزی است با دستور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مجموعه این وزارتخانه اخراج شده است.

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با تایید این خبر اظهار داشت: این اقدام به دنبال سوال بنده از علی ربیعی در این زمینه انجام شده است، بنده از وزیر کار پرسیده بودم که چرا فواد صادقی با سوابق ضدانقلابی و محکومیت قطعی و نقشی که در فتنه 88 داشته، در یکی از زیرمجموعه های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت گرفته است؟

نماینده تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: بنده همچنین از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در این باره سوال کرده بودم مبنی بر اینکه چرا احکام محکومیت فواد صادقی و عمار کلانتری (سردبیر خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد) علیرغم قطعی شدن، اجرا نمی شوند؟ وزیر دادگستری توضیحاتی را در پاسخ به سوال مطرح کرد اما نه تنها بنده بلکه اکثر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز قانع نشدند و این سوال را ملی اعلام و برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی مجلس ارجاع کردند.

رسایی همچنین تاکید کرد: عمار کلانتری دارای 7 ماه محکومیت قطعی است ولی حکم وی اجرا نمی شود که جای تعجب دارد. درباره علت انتصاب چنین فردی در سمت سردبیری خبرگزاری آنا از رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز سوال خواهم کرد.