آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
اخبار کشور
۳

به دلیل همکاری در دور زدن تحریم های ایران انجام شد: جریمه 25 میلیون دلاری و تعلیق فعالیت یک موسسه آمریکایی

مقامات ایالت نیویورک آمریکا، یک موسسه مالی آمریکایی را به دلیل همکاری در دور زدن تحریم های ایران، به پرداخت 25 میلیون دلار و تعلیق دو ساله فعالیت محکوم کردند.

موسسه حسابرسی مالی «پرایس واتر هوس کوپرز» (پی،دابلیو.سی) به دلیل همکاری با یک بانک ژاپنی در دور زدن تحریم های ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم های آمریکا، به پرداخت 25 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

اداره خدمات مالی نیویورک همچنین فعالیت این موسسه در نیویورک را به مدت دو سال تعلیق کرده اند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، شرکت پرایس واترهوس کوپرز به جرم عدم ارائه گزارش صادقانه از فعالیت بانک ژاپنی توکیو- میتسوبیشی مشمول این جریمه شده است.

در پیش نویس گزارش ارائه شده توسط موسسه پرایس واترهوس کوپرز به اداره خدمات مالی نیویورک اذعان شده بود که این شرکت با برخی از محدودیت ها در بازرسی های خود رو به رو است و مدعی شده بود که بانک ژاپنی از ارائه اسامی برخی از مشتریان خود اجتناب می کند. دو هفته بعد، زمانی که بانک ژاپنی توکیو- میتسوبیشی باید گزارش خود را تکمیل و به اداره مذکور تحویل می داد، با فشار به موسسه پرایس واتر، این شرکت را مجبور به حذف و تعدیل بخش هایی از گزارش خود در مورد این بانک کرد.

توجیه بانک توکیو- میستوبیشی اجتناب از مشخص کردن بانک نهایی دریافت کننده وجوه به منظور جلوگیری از توقف جریان سرمایه بود.

به گزارش فارس، شرکت پرایس واتر کوپرز یک شرکت معتبر حسابرسی در وال استریت است که با دولت آمریکا در مورد وضعیت گردش مالی بانک های بزرگ کشورهای مختلف همکاری می کند.