آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۱۳۹۳
سیاست
۲

بهارستان

نمایندگان مجلس در بیانیه ای خطاب به دستگاه دیپلماسی:بیانات رهبر انقلاب را چراغ راه سیاست های دیپلماتیک قرار دهید

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع سفرای جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کردند. به گزارش تسنیم، این بیانیه که به امضای 205 تن از نمایندگان مجلس رسیده است، پیش از پایان جلسه علنی صبح دیروز از سوی ضرغام صادقی، عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد که متن کامل آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع سفرای جمهوری اسلامی بار دیگر درایت و هوشمندی و قاطعیت و شجاعت آن عزیز را ثابت کرد. اشاره رهبری به تجربه مذاکرات که ثابت کرد مذاکرات با آمریکا نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه لحن آمریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شده و تصریح مقام معظم رهبری بر داشتن ضرر مذاکرات که موجب طرح توقعات جدید از سوی آنها می شود و اینکه این مذاکرات ما را در افکار عمومی ملت ها و دولت ها به تذبذب متهم می کند، نشانگر دقت نظر معظم له است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام پشتیبانی کامل از سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری این سخنان را مصداق اصل 110 قانون اساسی و تعیین سیاست کلی خارجی جمهوری اسلامی می دانیم و از دولت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی می خواهیم این سخنان را چراغ راه خود در مذاکرات هسته ای و سیاست های دیپلماتیک قرار دهد.

متن کیفرخواست «م ه» سنگین است؛ دادگاه علنی برگزار شود

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز پارلمان در تذکری آیین نامه ای اظهار داشت: از قوه قضائیه به دلیل تشکیل دادگاه رسیدگی به جرائم 12گانه آقای «م - ه» و به قول خارجی ها جونیور که امر و اتفاق مبارکی است، تشکر می کنم که در دهه چهارم انقلاب یعنی دهه عدالت و پیشرفت به وقوع پیوسته است. به گزارش فارس، وی افزود: این نکته حائز اهمیت است که متن کیفرخواست نامبرده آنقدر سنگین است که بدون اطلاع کامل مردم از آن نمی توان انتظار داشت عدالت درباره او محقق شود. حاجی دلیگانی همچنین تصریح کرد: مردم مصرانه از ما نمایندگان مجلس می خواهند که از قوه قضائیه خواسته شود تا دادگاه او به صورت علنی برگزار شود تا همه بفهمند چه بر سر انقلاب توسط نامبرده آمده است.