آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
شهرستان ها
۷

حذف میگو از سبد غذایی مردم بوشهر

میگو که یکی از وعده های غذایی مردم بوشهر است تابستان امسال به علت افزایش قیمت این فرآورده از سبد غذایی مردم این استان حذف شد.

بوشهر- خبرنگار کیهان:

مدیرکل شیلات استان بوشهر چندی پیش از کاهش نرخ میگو خبر داد و اعلام کرد که از این پس 30 درصد صید میگو در اسکله با قیمت 20 هزار تومان به مردم فروخته خواهد شد.

اگر چه از همان روز اعلام این خبر، لنج داران و بازاری های بوشهر خیلی آن را جدی نگرفته و همچنان بر فروش میگوی صیدشده به قیمت 24 تا 25 هزار تومان ادامه دادند اما احتمال می رفت چند روز پس از رسانه ای شدن سخنان مدیرکل شیلات استان شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار باشیم.

این در حالی است که نه تنها نرخ میگو کاهش نیافته و به کیلویی 20 هزار تومان تنزل نکرده است بلکه هم اکنون این محصول در اسکله ها به قیمت 25 تا 27 هزار تومان به فروش می رسد و تا زمان آماده شدن برای پخت با حذف ضایعاتش به کیلویی 50هزار تومان رسیده است.

برخی از خریداران میگو در اعتراض به عدم کاهش قیمت این محصول در بازار از مسئولان استان به دلیل عدم نظارت بر بازار و اسکله ها به شدت گلایه مند هستند.

نرخ این محصول در سال جاری به حدود دو برابر سال گذشته در بازار رسیده و قیمت افزایش این آبزی به این شدت تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش خبرنگار کیهان: متاسفانه دستگاه های نظارتی مانند شیلات، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات نیز امسال نتوانستند از کنترل قیمت این محصول برآمده و ناتوانی در جلوگیری از افزایش قیمت آن نارضایتی هایی در بین خریداران ایجاد کرده است.

جالب این که استانداری بوشهر علی رغم برگزاری نشست های مختلف شورای کنترل و نظارت بر بازار نیز نتوانست به عنوان یک نهاد نظارتی و حاکمیتی تاثیر چندانی بر دستگاه های ناظر بر کاهش قیمت عرضه این محصول داشته باشد و در سایه همین ناتوانی ها قیمت میگو هر روز افزایش یافته است.

امسال بسیاری از شهروندان بوشهری به دلیل گرانی میگو از خرید آن خودداری می کنند.