آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
صفحه آخر
۱۲

هشدار مخالفان به نواز شریف استعفا ندهد از خط قرمزها عبور می کنیم

همزمان با تظاهرات میلیونی ضددولتی در پایتخت پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور 147 معترض را در ایالت «پنجاب» بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، از جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری در پایتخت پاکستان، بیش از یک میلیون نفر دیروز و در پنجمین روز اعتراضات ضددولتی، به خیابان ها آمدند و با دو حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» و «تحریک عوامی» به رهبری «طاهر القادری» اعلام همبستگی کردند.

عمران خان در اظهارات دیروز خود به «نواز شریف» فرصت داد تا از پست نخست وزیری کناره بگیرد. عمران خان گفت، اگر شریف استعفا ندهد وی تظاهرات ضددولتی را به «منطقه قرمز» پایتخت می کشد.

منطقه قرمز از مناطق کاملاتحت حفاظت نیروهای امنیتی بوده و ساختمان های دیپلماتیک و پارلمان، و وزارتخانه ها در آنجا قرار دارند. علاوه بر آن، اقامتگاه نخست وزیر در این منطقه قرمز واقع شده است.

عمران خان در جریان سخنرانی خود افزود: من در خط مقدم این تظاهرات (به سمت منطقه قرمز) خواهم بود و اگر هم گلوله ای شلیک شود، در صف اول خواهم ماند تا به حامیان من آسیبی نرسد.

این در حالی است که «نثار علی خان» وزیر کشور بارها در مورد ورود معترضان به منطقه قرمز هشدار داده است و گفت، نیروهای امنیتی اجازه تظاهرات در این منطقه را نخواهند داد. عمران خان همچنین از نمایندگان مجلس عضو حزب تحریک و انصاف خواست که استعفا بدهند.

عمران خان به همراه طاهر القادری دولت را متهم به فساد می کنند و علاوه بر آن، می گویند نواز شریف در سال 2013 از طریق تقلب در انتخابات، توانست قدرت را به دست بگیرد.

از ایالت پنجاب پاکستان نیز خبر رسید نیروهای امنیتی 147 معترض ضددولتی را بازداشت کردند. بر اساس گزارش رویتر، این افراد به همراه معترضان دیگر قصد داشتند از پنجاب وارد اسلام آباد شوند و به معترضان ضددولتی بپیوندند.

شهر لاهور که مرکز ایالات پنجاب است، خاستگاه اعتراضات کنونی محسوب می شود و معترضان اواخر هفته گذشته از لاهور به سمت اسلام آباد راه افتاده بودند. فاصله این دو شهر 300 کیلومتر است.

دیروز در اسلام آباد طاهر القادری نیز خطاب به تظاهرکنندگان اعلام کرد، اگر دولت به خواسته های حزب وی (تحریک عوامی) تن ندهد، او اعتراضات را به سراسر پاکستان می کشاند.