آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان هلال احمر اعلام کرد: ویزیت رایگان یک میلیون و 293 هزار بیمار نیازمند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ویزیت رایگان یک میلیون و 293 هزار بیمار نیازمند خبر داد و گفت: 3.9 درصد از تعداد کل پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی کشور، با این نهاد همکاری دارند.

فرحناز رافع روز گذشته در نشست خبری به منظور تشریح همایش تجلیل از پزشکان داوطلب کاروانهای سلامت، خاطرنشان کرد: غربالگری بیماریهای زنان، سنجش بینایی، سوءتغذیه، دندانپزشکی، چشم پزشکی و...، از جمله خدماتی است که پزشکان داوطلب در قالب کاروانهای سلامت به مردم مناطق محروم کشور ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه در مدت یک سال از عمر دولت یازدهم، بالغ بر یک میلیون و 293 هزار نفر از مردم نیازمند کشورمان تحت پوشش خدمات درمانی کاروانهای سلامت سازمان داوطلبان هلال احمر قرار گرفته اند، گفت: در یک سال آخر دولت قبل، 636 هزار و 592 نفر از خدمات درمانی ما استفاده کردند که رشد 81 درصدی را شاهد هستیم.

رافع با اعلام اینکه بیش از 14 هزار پزشک در دولت یازدهم با ما همکاری دارند، ادامه داد: در دولت قبل، بیش از 6 هزار پزشک با سازمان داوطلبان هلال احمر همکاری داشتند که شاهد رشد 121 درصدی هستیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اعزام دو هزار و 646 کاروان سلامت به مناطق محروم کشور در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در یک سال آخر دولت قبل، 988 کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شده بودند که 167 درصد رشد را شاهد هستیم.

وی از برپایی 5 هزار و 182 چادر سلامت در یک سال اخیر خبر داد و افزود: این آمار در یک سال آخر دولت قبل، 1700 چادر بود که 192 درصد رشد نشان می دهد.

رافع از ایجاد بانک تجهیزات امانی توانبخشی و پزشکی به افراد نیازمند خبر داد و تآکید کرد: برنامه غربالگری سرطان سینه به صورت پایلوت در یکی از استانهای کشور، از دیگر برنامه های سازمان داوطلبان در نیمه دوم سال جاری است.

در ادامه این نشست خبری، مریم نخ ساز معاون جذب سازمان داوطلبان از اجرای برنامه ملی ویزیت رایگان همزمان با روز پزشک (اول شهریور) در 31 استان کشور خبر داد و افزود: بیش از هزار و 80 پزشک داوطلب در 380 شعبه سازمان داوطلبان، در این روز به صورت رایگان مردم را ویزیت و درمان می کنند.وی با اشاره به نیازسنجی مناطق مختلف کشور برای انجام ویزیت بیماران، گفت: بر اساس آنچه بررسی کرده ایم، درخواست بیماران به ترتیب پزشک عمومی، پوست و قلب است.