آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر بهداشت: بسیاری از محصولات لبنی سنتی و صنعتی غیربهداشتی و ناسالم هستند

معاون مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج بررسی محصولات صنعتی لبنی 10 استان، نشان دهنده نبود مطلوبیت این فرآورده ها در درجه های مختلف است.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا غلامی» در نخستین نشست منطقه ای تب مالت 12 استان کشور در خرم آباد، افزود: این نتایج بر اساس آزمایش های علمی و بررسی های کارشناسی دانشگاه های علوم پزشکی 10 استان کشور، به دست آمده است.

وی با بیان این که این اقدام در ایام نوروز سال جاری انجام شده، اظهار کرد: نتایج این نمونه برداری ها، بیانگر این است که بسیاری از محصولات لبنی سنتی دارای میزان آلودگی تا 100 درصد و محصولات لبنی صنعتی نیز به طور کامل و 100 درصد غیربهداشتی و ناسالم هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه بیش از 47 درصد از بستنی های سنتی و 10 درصد از بستنی های صنعتی غیربهداشتی و ناسالم تشخیص داده شده اند.

معاون مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مجموع محصولات لبنی سنتی آزمایش شده 47/6 درصد و محصولات لبنی صنعتی 33 درصد نامطلوب بوده اند.

وی بر دقت نظر در کنترل بهداشتی و نظارت مستمر تولید محصولات لبنی با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب بهداشت محیطی و گندزدایی محیط به صورت مستمر تاکید کرد.