آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
جهان
۶

آتش بس 24 ساعته غزه هم پایان یافت

عزت الرشق، یکی از اعضای هیات مذاکره کننده فلسطینی دوشنبه شب از تمدید 24 ساعته آتش بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، این مسئول بلندپایه جنبش اسلامی حماس گفت، مذاکرات آتش بس به علت کارشکنی های اسرائیل با سختی های بسیاری مواجه است. وی علت تمدید 24 ساعته آتش بس موقت را درخواست مصر عنوان کرد.

عزت الرشق افزود: طرف مذاکره کننده اسرائیلی در قاهره تا لحظه آخر هم سعی در بر هم زدن مذاکره و به شکست کشاندن آن داشت و اگر دخالت مصر نبود، این اقدام صورت می گرفت.

وی افزود: اگر هیات های مذاکره کننده به توافق نرسند، مذاکرات پایان خواهد یافت چراکه ما دیگر مایل به طولانی شدن مذاکرات نیستیم.

گفته می شود قطری ها نیز در برقراری این آتش بس نقش داشته اند. به همین دلیل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از نقش قطر در میانجیگری با جنبش حماس در زمینه مذاکرات غیرمستقیم میان هیات های فلسطینی و اسرائیلی قدردانی کرد. اما ران پروسور، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در سخنانی مدعی شد، جنبش حماس با کمک حمایت هایی که از سوی قطر به دست می آورد به اقدامات خود ادامه می دهد.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل در صورت پایان آتش بس آماده اقدامات قدرتمند است. در واکنش به این سخنان، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس تهدیدات بنیامین نتانیاهو را بی ارزش و بی اهمیت دانست که تنها هدف از آن تلطیف روحیه اسرائیلی هاست.