آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
حوادث
۱۹

پرونده این حادثه از سوی گروه کارشناسی 4 نفره بازرسی کل کشور در دست بررسی است

شکایت خانواده قربانیان آنتونوف 140

سرپرست دادسرای جنایی تهران از شکایت خانواده قربانیان سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف خبر داد.

محمد شهریاری به فارس گفت: در پی حادثه سقوط هواپیما و دستور دادستان تهران مبنی بر پیگیری قضایی این حادثه در دادسرای جنایی، تحقیق در این زمینه آغاز و خانواده قربانیان شکایت از مقصران حادثه را ارائه کرده اند.

وی افزود: واحدهای مربوط در حال بررسی و پیگیری این پرونده هستند و ما منتظریم تا کمیسیون سوانح و سوختگی نتیجه بررسی ها را اعلام کند. وی افزود: خانواده های قربانیان حادثه با حضور در دادسرا شکایت های خود را ارائه کرده اند که بررسی در این زمینه ادامه دارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: بررسی ها و کارهای کارشناسی این پرونده طول می کشد، ولی تمام مسئولان وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهند.

پرونده در بازرسی کل کشور

از سوی دیگر، پس از گذشت ده روز از حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از بررسی پرونده این حادثه توسط گروه کارشناسی چهار نفره از سوی سازمان بازرسی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران و مرگ40 نفر از مسافران، پیگیری در این زمینه از سوی سازمان های مختلف از جمله بازرسی کل کشور آغاز و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور داد هیات ویژه ای پرونده را پیگیری کند. پس از گذشت ده روز از این حادثه ولی الله خبره قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: یک گروه چهار نفره از کارشناسان متخصص از سوی سازمان بازرسی کل کشور مامور شدند تا پرونده را رسیدگی کنند.

وی زمان خاتمه این تحقیقات را مشخص نکرد و آن را منوط به پایان تحقیقات عنوان کرد، ضمن این که وزارت راه و سازمان هواپیمایی فرصت قانونی حدود 400 روز را برای اظهار نظرنهایی اعلام کرده اند، اما گفته شده زودتر از زمان مقرر، مقصر حادثه را اعلام می کنیم.