آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
فرهنگ و هنر
۵

جواد انصافی در سنگلج

نمایش «کل عنایت» از سوم شهریور به کارگردانی جواد انصافی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود.

به گزارش تسنیم، جواد انصافی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که بسیاری چهره او را در نمایش های طنز تلویزیونی به یاد دارند درباره کار جدید خود گفت: نمایش «کل عنایت» را از سوم شهریور در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می برم. این نمایش اجراهای خوبی را همراه با استقبال بی نظیر مردم در جشنواره نمایش های آیینی سنتی داشته و حالاپس از یک سال انتظار به اجرای عمومی رسیده است.

او تصریح کرد: «کل عنایت» در فضای نمایش های شادی آور و سیاه بازی است. نمایش در دوران شاه عباس است و در اصل کل بازی یا همان کچلک بازی از این دوران شروع شده و تا زمان اوج در دوره قاجار ادامه داشته است. این شیوه در آن نقطه، با «داش آکل» تمام می شود.

انصافی با گلایه از طولانی شدن مدت انتظار برای اجرای عمومی اظهار کرد: هنوز با ما قراردادی بسته نشده و اصلامشخص نیست قرار است چه حمایتی از ما صورت گیرد، به هر حال ما نمایش برگزیده جشنواره هستیم. متاسفانه وضع تئاتر در کشور خیلی جالب نیست، فکر می کنم بخشی از آن به مشکلات اقتصادی مربوط باشد که روی مسائل مالی تاثیر گذاشته است، از سوی دیگر مسئولان و مطبوعات هیچ اهمیتی به تئاتر نمی دهند.

او تصریح کرد: در تمام دنیا ارزش خاصی برای تئاتر آیینی و سنتی کشورشان قائل هستند، اما در ایران کار برعکس شده، مجموعه تئاترشهر که اصلابه ما نوبت اجرا نداد و تماشاخانه ایرانشهر هم گفت اصلادر اولویت ما نیستید، من نمی دانم اگر نمایش ایرانی نوبت اجرا در تئاترشهر نگیرد و در اولویت نباشد، پس چه آثاری قرار است اجرا شود.