آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
فرهنگ و هنر
۵

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد: کسی که بیمه نیست از نظر ما خبرنگار نیست

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان این که کسی که از سوی رسانه اش بیمه نشده باشد، از نظر ما خبرنگار نیست، از آغاز پالایش سامانه «سمان» مربوط به خبرنگاران از سوی شورایی تخصصی متشکل از هفت نفر از شنبه آینده خبر داد.

به گزارش مهر، حسین انتظامی درخصوص پالایش سامانه سمان گفت: این شورا متشکل از مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، یک استاد روزنامه نگاری یا علوم ارتباطات دانشگاه تهران، یک استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، یک پیشکسوت مطبوعات، نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی روزنامه نگاری و نماینده شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات به همراه نماینده انجمن خبرنگاران حوزه رسانه خواهد بود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: در این پالایش آثار، سوابق، مدرک و رشته تحصیلی، گذراندن دوره های کارآموزی و منتخب شدن در جشنواره مطبوعات و... به عنوان ملاک های ارزیابی بوده و براساس آن ثبت نام شدگان در سایت سمان ارزیابی و رتبه بندی می شوند که برای بهره مندی از بیمه تکمیلی، کلاس های آموزشی رایگان یا هر نوع امکاناتی که قرار است به خبرنگاران تعلق گیرد، خبرنگاران واقعی که شغل اصلی آنها روزنامه نگاری است، در اولویت باشند.

او تاکید کرد: اعضای شورا ابتدا افرادی را که از این به بعد در سایت سمان به عنوان خبرنگار ثبت نام می کنند، مورد بررسی قرار می دهند، در مرحله بعدی 400 نفری که به عنوان خبرنگار قبلادر سمان ثبت شدند و در مرحله آخر حدود ده هزار نفری که قبلادر سایت ثبت نام کرده اند. انتظامی یادآور شد: افرادی که می خواهند از این به بعد در سایت سمان ثبت نام کنند، باید از طرف مجموعه کاری خود بیمه شده باشند زیرا فردی که بیمه نشده از نظر ما خبرنگار نیست.