آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
اقتصاد
۴

بازار در انتظار اعلام قیمت های کاهش یافته خودروها

همزمان با اعلام شورای رقابت مبنی بر کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت خودرو، بازار در انتظار اعلام قیمت های جدید و کاهش یافته خودروهای پرمتقاضی 4 گانه به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ما، رضا شیوا رئیس شورای رقابت که چند روز پیش ماجرای قیمت خودرو را تمام شده دانسته و از خبرنگاران خواسته بود دیگر پیگیر کاهش قیمت این کالانباشند، دو روز پیش در اظهارنظری غافلگیرکننده و دیرهنگام از توافق با خودروسازان برای کاهش قیمت ها خبر داد. اظهارنظری که تناقضی بزرگ محسوب می شود؛ اما به هر حال برای مصرف کنندگان خبری خوب نیز به شمار می آید.

در همین حال رئیس شورای رقابت وعده داد خودروسازان ظرف روزهای آینده قیمت های جدید و کاهش یافته محصولاتشان را اعلام کنند. بدین ترتیب مردم باید در انتظار کاهش قیمت چهار خودرو شامل پراید و تیبا در سایپا و پژو 405 و سمند در ایران خودرو باشند. در همین حال برخی منابع خبری با محاسبات خود جداولی از قیمت های جدید این خودروها اعلام کردند که با توجه به این که هنوز معلوم نیست کدام خودروها 3 درصد و کدام یک 5 درصد کاهش قیمت خواهند داشت و ضمنا فرمول کاهش قیمت با احتساب هزینه های جانبی چون شماره گذاری و مالیات و بیمه و آپشن ها مشخص نیست، چندان نمی توان به این جداول اطمینان کرد و آنها را ملاک عمل و تصمیم قرار داد.

لذا باید منتظر اعلام رسمی قیمت ها از سوی دو خودروساز بزرگ نشست؛ اعلامی که تاکنون صورت نگرفته است. با این حال به نظر می رسد بسیاری از خریداران خودرو در انتظار اعلام قیمت های جدید فعلابرای خرید خودرو دست نگهدارند و در نتیجه بازار، روزهای سرد اما موقت و زودگذری را تجربه کند؛ روزهایی که دیری نخواهد پایید.