آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تجربه 70 سال خادمی

سری جدید مجموعه مستند ترکیبی 70+ که خاطرات سالمندان را طرح می کند، خاطرات خادمین بالای 70 سال حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) را طرح و بررسی می کند.

محمدعلی بهبهانی، تهیه کننده این مجموعه ضمن اعلام این خبر به روابط عمومی شبکه مستند گفت: سری جدید برنامه 70+ که اکنون مرحله پیش تولید را پشت سر می گذارد، به دو شهر مشهد و قم می رود و ضمن ثبت خاطرات خادمین این دو حرم شریف از آداب و رسوم مربوط به زیارت خواهد گفت.

بهبهانی ادامه داد: از کسانی که بیشتر عمرشان را در مشاغل مختلف مرتبط با زائران حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) گذرانده اند خواسته ایم درباره اهدافشان از این همه سال خدمت و کراماتی که به چشم دیده اند، سخن بگویند. این تهیه کننده با تاکید به نزدیکی فرهنگ دینی در میان شهرهای ایران گفت: بخش مهمی از 70+ نیز به نزدیکی فرهنگ دینی شهرهای مختلف کشور خواهد پرداخت و سعی دارد آداب و رسومی را که به شکوفایی آداب و رسوم دینی بین شهرها منجر می شد یادآور شود.

70+ هر شب ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه مستند پخش می شود و روایت های جذابی را از گذشته، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم به جا مانده امروزی به تصویر می کشد.