آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۷۶
بازار دیجیتال
۲۶

ابداع فناوری جدید برای حفاظت از کاربران شبکه های خانگی

با افزایش حملات هکری به شبکه های رایانه ای خانگی، یک شرکت فناوری سیستم جدیدی را به منظور مقابله با هکرهایی که تلاش می کنند این شبکه ها را مختل کنند، ابداع کرد.

به گزارش کامپیوترورلد، در جریان برگزاری کنفرانس دفکا در لاس وگاس آمریکا در هفته گذشته شرکت Itus Networks سیستم خود را برای مقابله با نفوذ به شبکه های رایانه ای خانگی در معرض دید علاقه مندان قرار داد.

طراحان این سیستم می گویند از این طریق می توان با هکرهایی که تلاش می کنند به رایانه ها و گوشی ها و تبلت ها حمله کنند به خوبی مقابله کرد.

این محصول که iGuardian نام گرفته و قرار است تولید انبوه آن از اواخر زمستان آغاز شود ابزار کوچکی است که قبل از روتر نصب می شود و ترافیک ورودی و خروجی به شبکه های رایانه ای خانگی را کنترل و درصورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک با آن برخورد می کند.

نمونه های قبلی عرضه شده چنین محصولاتی معمولاگران قیمت بوده و بین چندصددلار تا چندهزار دلار قیمت دارند. اما iGuardian تنها 179 دلار قیمت دارد و بنابراین کاربران خانگی قادر به خریداری و استفاده از آن هستند.

این محصول مجهز به پردازنده دوهسته ای و 600 مگاهرتزی Cavium Econa CNS3420 بوده که معماری آن مبتنی بر ARM11 بوده است. 512 مگابایت RAM و 2 گیگابایت اترنت ازجمله دیگر ویژگی های محصول یاد شده است.