آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۷۶
فرهنگ و هنر
۳۲

مکث

دو هنرمند عکاس تصاویری از معلولان جسمی و ذهنی را به نمایش می گذارند. سجاد داغستانی و آرش رضایی 18 قطعه عکس خود را که تصاویری از معلولان ذهنی و حرکتی مرکز توانبخشی «نمونه» تهیه شده اند، در فرهنگسرای ابن سینا نمایش می دهند.

فرج الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون با دریافت نشان ویژه خادمان حرم حضرت معصومه(س)، خادم افتخاری این حرم مطهر شد.

امیرسبحان جعفری، کارگردان فیلم مستند «سیدصالح» از تدوین مجموعه ای 25 قسمتی از راش های تدوین نشده فیلم های شهید مرتضی آوینی و رونمایی از این مستند در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت خبر داد.

پرویز شیخ طادی در همایش ادبی «غزه در خون» با انتقاد از انفعال فرهنگی کشور در مواجهه با ماجرای غزه گفت: شرایط فعالیت فرهنگی نباید طوری باشد که بعد از 4 سال از ساختن شکارچی شنبه به من اجازه ندهند که فیلم دیگری بسازم و هر که می خواهد راجع به غزه و موضوعاتی مشابه فیلم بسازد به او بگویند: هیس...ساکت باش!

در دومین روز از بیست و ششمین جشنواره تئا تر استان زنجان؛ نمایش «سربازهای چوبی» نوشته افشین هاشمی روی صحنه رفت.

نمایش «پینوکیو» به کارگردانی محمدرضا مالکی و نویسندگی آزاده دستمالچی از 2 شهریور تا 10 مهرماه ساعت 19:30 در تالار هنر به صحنه می رود.

شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی در جلسه 26 مرداد خود که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برای ساخت فیلمنامه های: «شاهزاده و گدا» به تهیه کنندگی رسول محمدی و کارگردانی علی بهادر، «معمای پرونده ققنوس» به تهیه کنندگی حسام دهقانی و کارگردانی جواد نوروزبیگی، «گروه سلمان» به تهیه کنندگی کاظم معصومی و کارگردانی سعید جهانیان پروانه صادر کرد.

باغ موزه قصر میزبان نمایشگاه فروش آثار هنری بیش از

300 اثر از هنرمندان سراسر کشور می شود. منصور آزادکام، مدیر اجرایی نمایشگاه فروش آثار هنری اعلام کرد در این نمایشگاه 350 اثر هنری از 27 هنرمند نقاشی و 15 هنرمند در رشته قلمزنی، منبت، معرق و صنایع دستی شرکت کرده اند.

هادی محقق، کارگردان جوان سینما دومین ساخته بلند سینمایی خود با عنوان «ممیرو» را بدون هیچ دیالوگی ساخت.

شرکت ملی نفت ایران با همکاری خانه عکاسان ایران، نمایشگاه عکس با عنوان «نفت گنجینه دیروز، ثروت امروز، سرمایه فردا» را به مناسبت هفته دولت در حوزه هنری برپا می کند.