آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۱
صفحه اول
۱

اعزام اولین گروه حجاج؛ 14 شهریور

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام زائران حج از 19 ایستگاه پروازی کشور خبر داد و گفت: نخستین گروه زائران ایرانی چهاردهم شهریور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن سرخوش اعلام کرد: اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، بامداد دهم شهریور انجام می شود و نخستین گروه از زائران نیز صبح چهاردهم شهریور با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اظهار کرد: 50 درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

سرخوش خاطرنشان کرد: اعزام زائران مدینه قبل از چهاردهم شهریور آغاز شده و تا سی ام شهریور ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از بیست و پنجم شهریور شروع می شود و تا ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.وی با بیان این که 50 درصد زائران مدینه قبل و 50 درصد نیز مدینه بعد هستند، ادامه داد: تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می شود.

به گفته سرخوش، از ایستگاه پروازی تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) زائران شش استان قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران به عربستان اعزام خواهند شد و باید برنامه ریزی زائران تهرانی به صورتی انجام شود که بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد.