آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۴
اجتماعی
۴

سلام ایران

تشکر از وزارت اطلاعات: آقای پرویز غلامی در تماس خود از نیروهای وزارت اطلاعات که بدون هیاهو و جنجال اقدام به نجات شمشیرباز ایرانی و همراه وی نمودند، تشکر و قدردانی کرده و گفته اند که آفرین بر این نیروها که به اشرار نشان دادند خاک پاک ایران جای این گونه کارها نیست.

کاهش تورم با کاهش قیمت سوخت: آقای حمزه رضایی اظهار کرده اند با توجه به اینکه گرانی سوخت و حمل و نقل عمومی اثر مستقیمی بر تورم دارد، پیشنهاد می کنم قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی ثابت بماند تا کرایه ها بیشتر نشود. در نتیجه از نرخ تورم هم کاسته خواهد شد.

آلودگی صوتی: آقای علیرضا افشار در تماس خود گفته اند وجود آلودگی های صوتی ناشی از نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد ساکنان تهرانسر را آزار می دهد. از شهرداری محترم تقاضا می کنیم در صورت امکان نسبت به نصب دیوارهای ضد صوت در این منطقه اقدام نمایند.

قدردانی از حسن برخورد: آقای محمدرضا بهره وری از تبریز گفته اند چند روز قبل از طریق مرز بازرگان وارد ایران شدم. با توجه به سختی راه و مسافت طولانی، از نظر روحی و جسمی تحلیل رفته بودم، اما برخورد ماموران گمرک مرز بازرگان، خصوصا شخصی به نام «حاجی» به قدری انسانی بود که به ایرانی بودن خود بالیدم. از زحمات ایشان و سایر همکاران تقدیر و تشکر می کنم.

اجرا نشدن قانون بازنشستگی: یکی از مخاطبان محترم در پیام خود اعلام کرده اند که قانون ثبت در دفاتر اسناد و ازدواج و طلاق یکسان است، اما چرا کارکنان دفاتر ازدواج و طلاق بازنشستگی ندارند و از مزایای یکسان بهره نمی برند؟

جوابیه: سازمان مدیریت پسماند (شهرداری تهران): در پاسخ به پیام مندرج در روزنامه در خصوص تفکیک زباله های خشک به استحضار می رساند: پیشنهاد این شهروند محترم به امور مناطق سازمان مدیریت پسماند که متولی جمع آوری پسماندها و زائدات خشک شهر تهران است، ارجاع داده شده است، اما موارد ذیل جهت اطلاع عنوان می گردد: در حال حاضر شهرداری تهران به دو روش سیار (مراجعه خودروهای مخصوص جمع آوری پسماند خشک به در منازل) و ثابت (غرفه های بازیافت مستقر در سطح مناطق) اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان می نماید و ضمنا بیش از دو دهه است که آموزش و فرهنگ سازی در زمینه جداسازی پسماند خشک از تر در سطح شهر به صورت چهره به چهره، آموزش در مساجد، مدارس، فرهنگسراها و... انجام می گیرد.