آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

خواندنی از ورزش

*محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از وجود بالغ بر 3870 پروژه ناتمام و شروع نشده ورزشی در کشور خبر داد و گفت: برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه ها به بالغ بر 7000 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، سال های مدیدی طول می کشد که این پروژه ها اجرا شوند.

* امیر قاسمی نژاد به عنوان تنها نماینده جودو ایران در رقابت های قهرمانی جهان بامداد دیروز به همراه محمد علی رستگار، رئیس فدراسیون و مسعود حاجی آخوندزاده به عنوان سرمربی عازم روسیه شد. رقابت های قهرمانی جهان روسیه از 4 شهریور ماه به میزبانی شهر چیلیابینسک آغاز می شود و جودوکار کشورمان در وزن 81- کیلوگرم، پنجم شهریور وزن کشی خواهد داشت و از روز ششم شهریور ماه هم روی تاتامی می رود. در وزن قاسمی نژاد، 77 جودوکار به رقابت می پردازند.

* در آغاز تورنمنت چهارجانبه بسکتبال در اسلوونی تیم ملی بزرگسالان کشورمان در نخستین بازی خود مقابل میزبان به میدان رفت که در یک بازی نزدیک نتیجه را 77 بر 69 به حریفش واگذار کرد. در این بازی تیم ملی کشورمان در کوارترهای اول، دوم و چهارم با نتایج 19 بر 12، 21 بر 18 و23 بر 18 مغلوب اسلوونی شد و در کوارتر سوم موفق شد 21 بر 14 به پیروزی برسد.

*در آخرین روز از مسابقات شنای المپیک جوانان در نانجینگ، رهام پیروانی نماینده شنا ایران در ماده 200متر کرال پشت به آب زد و به عنوان نفر بیست و دوم به کار خود پایان داد.همچنین در رشته وزنه برداری رضا بیرالوند با ثبت رکورد 317 کیلوگرم در مجموع دو حرکت به مقام چهارمی المپیک نوجوانان رسید.