آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت: بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی چالوس

بیمارستان فوق تخصصی 217 تختخوابی آیت الله طالقانی چالوس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 مترمربع با زیربنای 10 هزار و 651 متر مربع احداث و برای ساخت و خرید تجهیزات پزشکی این بیمارستان 330 میلیارد ریال هزینه شده است.

این بیمارستان دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است. این مرکز همچنین دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی زنان، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم از راه اندازی 28 بیمارستان با 2460 تخت با بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال در کشور خبر داد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی گفت: تا امروز 15 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده است و با توجه به توریستی بودن استان مازندران باید توجه ویژه به تقویت پایگاه های هوایی این استان شود. وی با اشاره به اینکه بیمارستان های زیادی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند گفت: پراکندگی نامناسب بیمارستان ها سبب شده است که این بیمارستان ها با استانداردهای بین المللی و جهانی فاصله زیادی داشته باشند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه طرح نظام سلامت گفت: بسته بعدی طرح نظام سلامت با تمرکز بر موضوعات بهداشتی و تعداد مورد نیاز پزشک و ماما در سطح روستاها و شهرهای کشور به زودی اجرا خواهد شد.