آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۲
شهرستان ها
۷

اختصاص بخشی از درآمد سدهای کارون به فعالیت های آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- خبرنگارکیهان:

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان چهار محال وبختیاری از رئیس جمهوری خواست که بخشی از درآمد سدهای بزرگ حوزه کارون را برای فعالیت های آبخیزداری این استان اختصاص دهد.

حسین بهرامی افزود: حوزه آبخیز کارون یکی از مهمترین حوزه های آبخیز کشور در تامین آب آشامیدنی و آب موردنیاز صنایع و کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حیات چندین استان در کشور به حوزه آبخیز کارون وابسته است اضافه کرد: استان های چهار محال وبختیاری، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان که در محدوده این حوزه آبخیز قرار دارند به صورت مستقیم و استانهای اصفهان، یزد و کرمان از طریق پروژه های انتقال آب از کارون از این حوزه متنفع می شوند.

بهرامی با اظهار این مطلب که آب آشامیدنی و مورد نیاز صنایع نفت و گاز خوزستان از حوزه کارون تامین می شود ادامه داد: حفظ و صیانت از رئیس حوزه آبخیز نقشی حیاتی برای کشور دارد.

وی خاطرنشان ساخت: درصورت تصویب این طرح، منابع اعتباری لازم برای توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد اشتغال، جایگزینی و کاهش وابستگی مستقیم جوامع محلی به عرصه های جنگلی و مرتعی فراهم شده و این موضوع سبب کاهش تخریب و تهدید در حوزه آبخیز کارون می شود.