آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۴
شوک امروز
۱۳

باند دزدان بانک های انگلیس متلاشی شد

گروه شوک: پلیس انگلستان، اعضای یک باند از سارقان رومانیایی را که میلیون ها پوند از دستگاه های خودپرداز بانک ها دزدی کرده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش پلیس، اکثر این سرقت ها با ربودن شماره پین کارت های اعتباری انجام شده و سارقان توانسته اند مبلغ 16 میلیون پوند از بانک های سراسر بریتانیا و حتی خارج از کشور در مدت زمان چند ماه به سرقت ببرند. اطلاعات کارت های بانکی از دستگاه های خودپرداز به وسیله کامپیوتر دانلود می شد و با کارت های پلاستیکی تقلبی از هر خودپرداز در سه مرحله پول به سرقت می رفت. سارقان رومانیایی متهم هستند که در مجموع از 953 بانک پول سرقت کرده اند. پول ها پس از سرقت به خارج از کشور انتقال می یافت و به طور مثال به کشورهایی همچون رومانی، ایتالیا، کلمبیا و پاناما فرستاده می شد. دادستان پرونده در این باره می گوید: سارقان پس از دستگیری و جمع آوری شواهد موجود به تمامی سرقت های خود اعتراف کرده اند.

مدارک به دست آمده نشان می دهد اطلاعات بانکی 36 هزار تن از مردم بریتانیا به سرقت رفته است. یک بازرس پلیس می گوید: خوشحال هستیم که توانسته ایم اعضای این باند را دستگیر کنیم، این باند بسیار سازمان یافته عمل می کرد و دزدان کارشان را بسیار خوب انجام می دادند.

سارقان «فلورین لون سیلاگی» 30 ساله، «واسیل دانیل پاپ»30 ساله، «اوویدیومتاک» 27 ساله و یک زن 25 ساله به نام «آدریانا الکساندرا» شناسایی شده اند که مجازات شان بین 21 تا 67 ماه زندان خواهد بود.