آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۴
صفحه آخر
۲۴

کوتاه

فرهادی رئیس داوران کره جنوبی

مسئولان برگزاری نوزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم بوسان دیروز اعلام کردند، اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار ایرانی، ریاست هیات داوران بخش اصلی جریان های نو این رویداد سینمایی را بر عهده خواهد داشت. بخش جریان های نو جشنواره فیلم بوسان تنها بخش رقابتی بین المللی این رویداد سینمایی محسوب می شود. «بن جون هو» کارگردان فیلم «برف شکن»، «سوهاسینی مانیراتنام» بازیگر و کارگردان هندی، پروفسور «دینا یوردوناوا» و «ژاک رنسیه» از دانشگاه پاریس از دیگر اعضای هیات داوران بخش جریان های نو جشنواره فیلم بوسان هستند.

مدال ملی برای موذن زاده اردبیلی

نشان فرهنگی کشور از سوی رئیس جمهوری به پاس نیم قرن فعالیت در عرصه نغمات آیینی و دینی به استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح اهل بیت(ع) اهدا شد. به گزارش مهر، حسن روحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل با اهدای این نشان گفت: امروز بالاترین افتخار کشور تبعیت از اسلام، قرآن و سنت پیامبر و فرهنگ عاشورایی است. رئیس جمهوری کشورمان با تاکید بر اینکه افتخار همه مسئولان و ملت عشق به امام حسین(ع) است، ادامه داد: در این عشق تمام ادیان و مذاهب سهیم هستند و ما ایرانی ای نداریم که در روز عاشورا سینه زن امام حسین(ع) نباشد.

کیانیان در سریال امریکایی بازی نمی کند؟

چندی پیش در اخباری غیررسمی شنیدیم به رضا کیانیان پیشنهاد شده در سریال «Homeland» (میهن) بازی کند، اما او تاکید دارد که حاضر نیست در اثری که به ایرانی ها توهین می کند، بازی کند. کیانیان درباره احتمال بازی اش در این سریال به ایسنا گفت: چندی پیش از طرف IMDB به من ایمیل زدند و مرا برای بازی در سریال «Homeland» دعوت کردند، آنها در این ایمیل گفتند که این سریال در آفریقای جنوبی در حال فیلمبرداری است و شما را برای نقشی انتخاب کرده ایم که اگر موافق باشید، تا 10 روز دیگر برایتان بلیت می فرستیم.