آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۴
صفحه آخر
۲۴
رویداد

غزلسرا برای خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی شاعر معاصر صبح دیروز با حضور چهره های فرهنگی و هنری از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

ابوالحسن تهامی داماد سیمین بهبهانی در این مراسم در سخنان خود با تشکر از مردم به خاطر بدرقه سیمین بهبهانی گفت: امروز آغاز زندگی جاودان غزل بانوی شعر پارسی است. در ادامه این مراسم جواد مجابی نویسنده و شاعر در سخنانی اظهار داشت: شاعر را نمی بینیم، شاعر رفته و به تن غایب است، شیرینی از دل ما رفته اما نه؛ شاعر در شعر خودش نهان است. شعرش همه جا به زبان است، شاعر در ما و جان اوست. در ادامه این مراسم محمود دولت آبادی نویسنده برای سخنرانی به جایگاه دعوت شد.

وی سیمین بهبهانی را انسانی با عزت معرفی کرد و گفت: بهبهانی انسانی پیروز میان دو عدم است. او مانند همه آدم ها لحظات گوناگون و متنوعی در زندگی خود داشته و در آنها آثار متنوعی آفریده است.

محمدرضا شجریان رئیس شورای عالی خانه موسیقی نیز سخنران دیگری بود که به پشت تریبون در این مراسم دعوت شد. وی با اعلام اینکه از جانب هنرمندان خانه موسیقی به ساحت مادری و زنیت بهبهانی که در ادب و غزل ایران تاریخ ساز شده است تسلیت می گوید، گفت: بهبهانی زنی بود که همه جهان را به شکل خانواده خود دید و آنها را به صلح و صفا دعوت کرد. او با پشتکار، پشتوانه حقوق زن و مادری شد. شهرام ناظری نیز با حضور به روی سن یکی از غزل های سیمین بهبهانی را خواند.

در پایان این مراسم پیکر سیمین بهبهانی از تالار وحدت به سمت بهشت زهرا تشییع شد. بنا بر اعلام خانواده بهبهانی پیکر وی در مقبره خانوادگی بهبهانی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد و مراسم ترحیم وی نیز روز یکشنبه از ساعت 11 تا 12:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.