آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۴
ورزشی
۲۲

فوتبال جهان

سطل آب سرد روی سر آقای خاص

در پی شرکت بزرگان فوتبال جهان در رقابت ریختن آب سرد روی سر خود که آن را Ice Bucket Challenge نامیده اند، دیروز ژوزه مورینیو، سرمربی خبرساز و پرتغالی چلسی نیز همراه با دستیارانش در مراسم مربوط در لندن شرکت کرد و یک سطل آب توام با قطعات یخ را روی سرش خالی کرد و به نهضتی پیوست که در 10 روز اخیر امثال کریس رونالدو، پیکه و جان تری هم در آن شرکت کرده اند. درآمد حاصل از کارهای تبلیغاتی روی این مراسم، صرف امور خیریه خواهد شد.

شروع فصل جدید لالیگا با نبرد مالاگا- بیلبائو

فصل جدید لالیگا از امشب با انجام چهار مسابقه شروع می شود. دیدار افتتاحیه بین مالاگا و اتلتیک بیلبائو در زمین تیم نخست است و دیدارهای سه ویا- والنسیا، گرانادا- لاکرونیا و المریا- اسپانیول نیز امشب شکل می گیرند.

بالوتلی در لیورپول

مطبوعات بریتانیا از توافق نهایی لیورپول با ماریو بالوتلی خبر دادند تا این مهاجم کارساز اما دردسرساز ایتالیایی جای لوئیس سوارز، دیگر فوروارد دردسرساز فوتبال جهان را که اخیرا به بارسلونا نقل مکان کرده، در انفیلد بگیرد. قرارداد «بالو» با سرخ های انفیلد چهار ساله و به بهای 22 میلیون یورو است.

بازگشت گاسکوین در 47 سالگی!

در یک اقدام عجیب پل گاسکوین، ستاره سابق فوتبال انگلیس در 47 سالگی به میادین این ورزش بازگشت و با تیم دسته چهارمی «آبی» انگلیس قرارداد بست. وی که سال ها دچار مشکلات حاد ناشی از اعتیاد به مشروبات الکلی بوده، چند سالی است که ظاهری شکسته و بسیار پیرتر از سن حقیقی اش دارد و به نظر می رسد به خاطر نیازهای مالی و مبارزه با شرایط بسیار تیره روحی اش دوباره به فوتبال روی آورده است. کریس فاستر، مالک باشگاه «آبی» گفت با دادن چند سیگار مجانی به «گازا» (لقب گاسکوین) رضایت او را برای پیوستن به تیمش گرفته است!

پیروزی های اینتر و پورتو در لیگ قهرمانان

در ادامه دیدارهای رفت مرحله سوم مقدماتی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا، اینترمیلان ایتالیا در زمین استاریفن ایسلند 0-3 برنده شد و از حالابار صعودش را بست. در دیدارهای دیگر زنیت روسیه در زمین استاندارد لی یژ بلژیک 0-1 برنده شد و پورتو پرتغال هم در خانه لیل فرانسه به همین نتیجه رسید. دیدارهای برگشت اواسط هفته بعد برگزار می شود و تیم های برنده راهی مرحله گروهی این جام می شوند.