آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۲
ایران
۱۹

توزیع برنج های خارجی با آرم طارم در کشور

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران شمال کشور با اشاره به این که برنج های خارجی را با آرم طارم و هاشمی در داخل کشور توزیع می کنند، گفت: متخلفان به داخل کارخانه های شالیکوبی نفوذ کرده و برنج خارجی را در گوشه ای از این فضا انبار می کنند، سپس این برنج ها را با تولیدات داخلی مخلوط کرده و به مردم می فروشند.

به گزارش ایسنا، سیدتقی جعفریان شالیکوبی با اشاره به این که مشکل اصلی استان، کشاورزی بوده و این امر در حالی است که همه چیز داریم و هیچ نداریم، افزود: 1300 کارخانه شالیکوبی در استان داریم، با این حال وضع کشاورزی استان روزبه روز بدتر شده و فصل کاری شالیکوبی ها عملایک ماه شده است. رئیس اتحادیه شالیکوبی داران شمال کشور تصریح کرد: برنج خارجی سر سفره مردم است، این در حالی است که برنج ایرانی در کارخانه ها انباشته شده و مشتری ندارد.

وی با اشاره به این که تعیین نرخ تضمینی 3350 تومان برای خرید هر کیلو برنج توسط دولت، از جمله کارهای خوبی بود که با پیگیری استانداری مازندران محقق شد، یادآور شد: اکنون نیز بحث کشت دوم در استان مطرح شده و مشکل اساسی در این زمینه تامین آب مورد نیاز کشاورزی بوده و استانداری در حال رفع این مشکل است.به گفته این مسئول کشاورزی، استان در حال نابودی است و در این شرایط کشاورز راهی جز تبدیل زمین زراعی به باغ و ویلاندارد.