آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
سیاسی
۳

اخبار

دیدار اشتون و ظریف دوشنبه در بروکسل

سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اشتون و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه هفته آینده در بروکسل دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مایا کوسیانچیک اظهار کرد: این دیدار برای آماده شدن به منظور دور بعدی مذاکرات محسوب می شود.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز با انتشار خبر این دیدار نوشت: دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در اواسط سپتامبر و همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام خواهد شد.

امضای تفاهمنامه ساخت سانتریفیوژهای تولید واکسن

در مراسمی با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور، تفاهمنامه همکاری برای ساخت انبوه سانتریفیوژهایی که در تولید واکسن کاربرد دارند امضا شد.

به گزارش ایرنا، در این تفاهمنامه که با هدف استفاده از تجارب سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه سلامت به امضا رسیده است، سانتریفیوژهایی با قدرت زیر 40هزار دور که در آینده به 80هزار دور خواهد رسید، توسط بخش های علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی ایران ساخته و تحویل انستیتو پاستور خواهد شد تا در تولید واکسن های دامی و انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی با اشاره به قرارداد همکاری میان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور اظهار کرد: این قرارداد ناظر بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای فرایند سرم سازی در کشور است. وی اضافه کرد: مرکز ملی لیزر به ما وعده داده است که تا پایان امسال 15 نوع لیزر مختلف را که موارد استفاده آن در مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و مراکز بهداشتی و سلامتی است، معرفی خواهیم کرد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به نقض حریم هوایی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تعرض به حریم هوایی کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این اقدام خصمانه را نقض تمامیت سرزمینی و حاکمیت ایران خواند. به گزارش ایران، مرضیه افخم با اشاره به رهگیری و سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم متجاوز صهیونیستی افزود: ما در مقابل نقض آشکار تمامیت سرزمینی خود، اقدام دفاعی متناسب و پیگیری موضوع در سطح مراجع حقوقی و بین المللی را بر اساس نتایج بررسی ها لازم و در چارچوب قواعد بین المللی حق خود می دانیم.