آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
اجتماعی
۴
گزارش خبری

تاکید بر نقش نهادهای دینی در مقابله با مواد مخدر

وزیر کشور با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، دزدی و بزهکاری، اعتیاد است، گفت: اگر در مقابله با معضل اعتیاد با موفقیت عمل کنیم، قوام و پایداری زندگی شهروندان تضمین خواهد شد.

به گزارش ایران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست خبری روز گذشته خود که به گزارش عملکرد و تبیین سیاست های دولت یازدهم در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با توزیع، تقاضا و مصرف موادمخدر اختصاص داشت، به تاثیر نهادهای دینی در مقابله با موادمخدر به عنوان یکی از شاخصه های اجتماعی شدن این مبارزه اشاره کرد و گفت: باید ضمن تبیین ابعاد اعتیاد به موادمخدر برای حوزویان، از ظرفیت آنان در مبارزه با موادمخدر استفاده کنیم. چرا که در حال حاضر تنها

30 درصد معتادان در بهترین شرایط درمانی موفق به ترک اعتیاد می شوند. بنابراین در مبارزه با موادمخدر نباید به ماموریت های اداری بسنده کرد.

وی در ادامه از کشف حدود 175 تن انواع موادمخدر و روانگردان ها خبر داد و گفت: 77 درصد این میزان کشفیات شامل تریاک، 17 درصد حشیش، 4 درصد هروئین و مرفین، 5 دهم درصد شیشه و 5/1 درصد نیز سایر مواد است.

وی گفت: طی مدت یاد شده همچنین 16 تن مواد پیش ساز کشف شده که این مواد در ساخت و تولید روانگردان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته رحمانی، طی این مدت 118 هزار نفر نیز دستگیر شده اند که رقم یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 40 درصدی را نشان می دهد. وزیر کشور در مورد تعویض فرمانداران نیز عنوان کرد: 80 درصد فرمانداران تغییر کرده اند و برای انتخاب نفر جدید نه تنها فقط با نمایندگان مجلس بلکه از نماینده ولی فقیه و اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی نیز مشورت گرفته شده است اما مشورت به این معنا نیست که اصول خود را کنار گذاشته باشیم و صرفا به سفارش ها توجه کنیم. در ادامه از وی درباره فعالیت گشت های موتوری پرسیده شد که وی پاسخ داد: هر فعالیت اجتماعی که در داخل کشور صورت می گیرد باید مجوز قانونی داشته باشد؛ چه این فعالیت فرهنگی باشد یا نباشد. اگر مجوزهای لازم اخذ نشود قطعا با آن برخورد خواهد شد. در پایان از روزنامه ایران به عنوان رسانه برگزیده در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر به عمل آمد.