آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
اخبار کشور
۱۰

بهره برداری از 1000 کیلومتر راه روستایی در هفته دولت

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته دولت امسال 1000 کیلومتر راه روستایی به بهره برداری می رسد.

محمدحسین میرشفیع در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق مختلف کشور آسفالت شده و تا پایان شهریورماه این رقم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این میزان راه روستایی آسفالت شده که تا پایان شهریور بیش از یک هزار کیلومتر خواهد بود، به تدریج در طول هفته به بهره برداری رسمی می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: البته تا پایان شهریورماه بیش از این رقم (1000 کیلومتر)، راه روستایی آماده بهره برداری خواهد بود.

وی با بیان این که این راه ها در استان های مختلف کشور است، بیان کرد: استان هایی که راه های روستایی آسفالت شده آنها در این پروژه بیش از 100 کیلومتر است، شامل استان های آذربایجان شرقی، یزد و خراسان رضوی است.

میرشفیع درباره تلفات سوانح رانندگی در محورهای روستایی کشور بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی و تحلیل های صورت گرفته، میزان تلفات در راه های روستایی سال گذشته 1300 نفر کمتر از تلفات سوانح رانندگی روستایی در سال 91 بود و از 2200 نفر به حدود 1300 نفر رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: سال جاری این تعداد به کمتر از 1000 نفر کاهش یابد.

وی با تاکید بر این که حتی جان باختن یک نفر هم بر اثر سوانح رانندگی رقم بالایی است، ادامه داد: در این راستا نسبت تلفات سوانح رانندگی برون شهری و روستایی از 15 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس آمار سال 92 پزشکی قانونی، نزدیک به 50 درصد تلفات سوانح رانندگی در راه های برون شهری را عابران پیاده، موتورسیکلت سواران و کاربران ادوات کشاورزی تشکیل می دهد.

میرشفیع تاکید کرد: برای کاهش تلفات به ویژه در بخش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران، نیاز به ارائه آموزش عمومی، اطلاع رسانی در رسانه ها و کمک مراجع فکری و مذهبی برای فرهنگ سازی است.