آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
اقتصادی
۵
گزیده

پرداخت 980 میلیارد تومان تسهیلات ارزان به کشاورزان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از پرداخت 980 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد توسط صندوق سرمایه گذاری حمایت از کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایران، سیدعبدالکریم رضوی در نشست خبری با بیان این خبر گفت: در دولت یازدهم سرمایه صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی 45 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی همچنین از تصویب 63 میلیارد تومان سهم دولت ناشی از فروش شرکت های دولتی و تملک دارایی به این صندوق خبر داد. وی افزود: منابع این صندوق توسط بخش دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و کشاورزان تامین می شود که در مرحله اول 55 میلیارد تومان از محل فروش شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهادکشاورزی و مبلغ 8 میلیارد تومان از ردیف تملکی دولت به این صندوق تزریق شده که قرار است دیگر منابع مورد نیاز این صندوق در مراحل بعدی تامین شده و تخصیص یابد.

وی گفت: تامین منابع مالی دولتی این بخش از طریق فروش اموال و امکانات صندوق (طبق قانون امسال 150 میلیارد تومان ردیف اعتباری این بخش است)، فروش شرکت های دولتی (ردیف 300 میلیارد تومان نیز برای سال جاری به این بخش تخصیص یافته)، همچنین از بخش ردیف تملکی دولت امسال 30 میلیارد تومان به این بخش تخصیص می یابد که 155 میلیارد تومان آن از محل فروش شرکت های دولتی و 8 میلیارد تومان از ردیف تملکی به این بخش پرداخت شده است.