آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
اقتصادی
۶

سرمایه گذاران خارجی متقاضی ورود به بورس تهران

سرمایه گذاران خارجی در انتظار ورود به بورس تهران، این خبری است که مدیرعامل شرکت بورس در دومین مصاحبه مطبوعاتی امسال خود اعلام کرد. به گزارش ایران، حسن قالیباف اصل در جریان این نشست خبری با اشاره به اینکه تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی درخواست ورود به بورس را دارند خاطرنشان کرد: در این میان سرمایه گذاران خارجی هم هستند که برای آشنا شدن با بورس ما به ایران آمدند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال حدود 103سرمایه گذار خارجی به کشور آمدند افزود: این سرمایه گذاران خارجی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بازار ما حضور دارند با مشکل نقل و انتقال پول مواجه هستند. مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به مراجعاتی که از سوی سرمایه گذاران خارجی به کشور صورت گرفته گفت: در سال گذشته حجم معاملات سرمایه گذاران خارجی به 200 میلیارد تومان رسید که این سرمایه گذاران از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی هستند. برقراری تعادل در بازار هم یکی از موضوعاتی بود که قالیباف اصل مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بورس را باید در مقایسه با شرایطش در گذشته مقایسه کنیم به طوری که در سال 87 ارزش معاملات روزانه به سختی به 3 میلیارد تومان می رسید این در حالی است که هم اکنون ارزش معاملات رقمی بالغ بر 240 میلیارد تومان را شامل می شود. وی با اشاره به ارائه لایحه خروج از رکود در مجلس اظهار داشت: اگر این لایحه به صورت قانونی مورد اجرا قرار گیرد مطمئنا شرایط بهتری در بازار سرمایه هم برقرار می شود.

قالیباف اصل درباره آخرین سود اعلام شده شرکت های بورسی گفت: 320 شرکت حاضر در بورس که در 37 صنعت فعال هستند در سال جاری با رشدی حدود 15 درصد در مقایسه با سال گذشته، 59 هزار میلیارد تومان سود اعلام کردند.