آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۱
بازار موبایل
۲۷

مسابقه اپراتورهای آمریکایی برای ارزان کردن خدمات موبایل

خبرگزاری فارس: همزمان با عرضه خدمات نسل جدید تلفن همراه در آمریکا، اپراتورهای این کشور برای جلب رضایت مشتریان رقابت شدیدی را برای ارزان کردن تعرفه هایشان آغاز کرده اند. با توجه به اشباع بازار تلفن همراه در آمریکا و عدم امکان جذب مشتری جدید، اپراتورهای آمریکایی باید روی مشتریان موجود سرمایه گذاری کرده و به هر نحو ممکن آنها را حفظ کنند. راحت ترین راه نیز گسترش دامنه خدمات اینترنتی و دیتا و کاهش هزینه ها است.

در این میان رقابت میان اپراتورهای اسپرینت و تی موبایل شدید شده و هر دو شرکت برخی تعرفه های خود را کاهش داده اند. به عنوان مثال اپراتور اسپرینت، هفته قبل سرویس جالبی را راه اندازی کرده است که در قالب آن از مشترکان خود تنها 60دلار در ماه می گیرد و به آنان امکان می دهد بدون محدودیت از سرویس های مکالمه صوتی، ارسال پیامک و سرویس های دیتا استفاده کنند.

شرکت تی موبایل سرویس مشابهی را به قیمت 80دلار در ماه ارائه می کند و AT&T فعلاچنین سرویسی ندارد. البته راه اندازی این سرویس واکنشی به از راه رسیدن خدمات ارزان قیمت و نامحدود اپراتور تی موبایل برای دسترسی به اینترنت و سرویس های دیتا روی خطوط پرسرعت نسل چهارم موسوم به LTE بوده است. این اپراتورها برای جلب نظر اعضای خانواده ها به استفاده جمعی از سیم کارت های خود نیز برنامه های متنوعی به اجرا گذاشته اند؛ از جمله حجم داده قابل تبادل برای خانواده هایی که همگی از سیم کارت های اسپرینت استفاده می کنند دو برابر شده است.

کارشناسان معتقدند این رقابت ها درنهایت به ارزانی بی سابقه سرویس های دیتا و اینترنت همراه در آمریکا منجر شده و البته بر بازارهای مشابه در دیگر کشورهای جهان تاثیر می گذارد.