آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۸
ایران زمین
۲۰

تلاش برای انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی

مریم خزایی

مشهد – موضوع انتقال آب از دریای مازندران به خراسان رضوی به دلیل موقعیت جغرافیایی منتفی است، اما طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان در دست مطالعه است.

علیرضا رشیدیان، استاندارخراسان رضوی در این باره با تاکید بر این که باید روش های آبیاری در بخش کشاورزی از سنتی به نوین تغییر کند، گفت: برای آبیاری تحت فشار 130میلیارد تومان در بودجه امسال اعتبار پیش بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه 751 طرح با اعتبار 12هزار و 100میلیارد ریال در هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد، به ارائه گزارشی از وضعیت خراسان رضوی در یک سال گذشته پرداخت و یادآور شد: از بهمن سال92 تاکنون 317 شرکت سرمایه گذاری خارجی در مرکز سرمایه گذاری این استان به ثبت رسیده که این تعداد شرکت از میزان شرکت های ثبت شده در 10سال گذشته بیشتر است. رشیدیان، 4هزار و 100واحد مسکونی مهر در گلبهار، مجتمع های آب رسانی، طرح های مربوط به مدارس، ساماندهی گلزار شهدا و طرح های بخش بهداشت و درمان را از جمله افتتاحیه های هفته دولت در خراسان رضوی عنوان کرد. وی از توسعه خطوط ریلی در خراسان رضوی با ایجاد 3 خط آهن جدید خبر داد و افزود: خط آهن مشهد - گرگان، خط آهن مشهد - دوغارون و خط آهن مشهد - چابهار در دستور پیگیری برای شروع عملیات اجرایی است.

رشیدیان با اشاره به تورم 40درصدی تیر سال گذشته دراین استان، گفت: این میزان در مدت مشابه امسال به 9/21 درصد کاهش یافته است.