آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
صفحه آخر
۱۲

اوباما مولود سیا را غده سرطانی خواند

در ادامه حملات کم سابقه محافل سیاسی و رسانه ای غربی علیه داعش، رئیس جمهوری آمریکا این گروه تروریستی را به غده سرطانی تشبیه کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «باراک اوباما» گفت، داعش مثل یک غده سرطانی است و آمریکا هر جا که لازم باشد، علیه آن وارد عمل می شود.رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا (مرگ جیمز فولی، خبرنگار این کشور به دست داعش را) فراموش نمی کند، دست ما به جاهای دور می رسد. وی گفت: ما همچنان دست به اقدام مستقیم خواهیم زد تا در هر جا که لازم باشد از مردم خود محافظت کنیم. اوباما گفت: ما مصرانه از کشورهای منطقه می خواهیم تا عراقی ها را در نبرد با این تروریست های وحشی حمایت کنند.

سران ایالات متحده مثل مقامات اروپایی مدتی است که لحن خود را نسبت به داعش عوض کرده اند. دستگاه اطلاعاتی آمریکا پدیدآورنده اصلی داعش است و عوامل اطلاعاتی این کشور مدت ها عناصر داعش را در خاک اردن آموزش می دادند. اخیرا عوامل داعش «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی را در خاک سوریه سر بریدند و فیلم آن را در اینترنت قرار دادند. دیروز نیز خبرگزاری مهر به نقل از «ای بی سی نیوز» گزارش داد، داعش اعلام کرده حاضر است در قبال دریافت شش میلیون و 600 هزار دلار، یک زن آمریکایی اسیر را آزاد کند.یک نماینده پارلمان اروپا و یک سناتور آمریکایی نیز دیروز در ارتباط با خطرات داعش با خبرنگاران صحبت کردند.

داعش در روسیه

این موضع گیری های ضد داعش در حالی به گوش می رسد که دستگاه اطلاعاتی روسیه اعلام کرده آمریکا قصد دارد با انتقال عناصر تندروی داعش و القاعده به آسیای میانه، جبهه جدیدی را علیه روسیه بگشاید. بر اساس این گزارش، عناصر تندروی مذکور تابعیت روسیه، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان را دارند و هم اکنون در خاورمیانه و تحت فرمان داعش و القاعده، مشغول فعالیت های تروریستی هستند.