آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
صفحه آخر
۱۲

رهبر الحوثی های یمن با دولت اتمام حجت کرد

رهبر الحوثی های یمن نسبت به آغاز مرحله سوم تظاهرات مردمی در این کشور هشدار داد.

پس از شکست رایزنی ها و مذاکرات بین انقلابیون الحوثی و دولت صنعا، عبدالملک الحوثی رهبر الحوثی های یمن اعلام کرد که اگر دولت صنعا به مطالبات انقلابیون پاسخ مثبت ندهد، اعتراضات مسالمت آمیز مردمی یمن وارد مرحله سوم خواهد شد.

الحوثی که هدف خود را برکناری دولت دست نشانده و انتقال قدرت از دست احزاب وابسته به دست ملت و صندوق های رای عنوان کرده تاکید کرد، این اعتراض ها تا زمانی که به این اهداف دست نیابد، هرگز مهار نخواهد شد.

الحوثی با توضیح روند استراتژیک پیشروی این تظاهرات هشدار داد: در گام اول، گروهی در پایتخت تحصن کرده و پنج روز در صنعا تظاهرات بزرگ برگزار شد.

در گام دوم، دامنه تحصن ها گسترش محسوسی یافت و بخش هایی از پایتخت و نقاط سوق الجیشی حکومت، شاهد خیزش اعتراضی ملت بود. اگر دولت بخواهد به لجاجتش ادامه دهد، مرحله سوم آغاز خواهد شد که مسئولیت آن متوجه دولت خودکامه است.

رهبر الحوثی ها پیش از این با ارسال نامه ای به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن هفت شرط را برای پایان تظاهرات مشخص کرده بود. رئیس جمهور یمن نیز در پاسخ به این نامه خواستار لغو تحصن الحوثی ها و ادامه گفت وگوها شد. برخی منابع رسمی یمن اعلام کرده اند که رئیس جمهور با درخواست الحوثی در مورد بازگشت از تصمیم افزایش قیمت سوخت به شدت مخالفت کرده است.

از سوی دیگر انقلابیون یمنی بار دیگر در شهر صنعا پایتخت کشور تظاهرات کردند.

آنها در حالی که تصاویر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، حسین بدرالدین الحوثی بنیانگذار جنبش الحوثی، حضرت امام خمینی(ره) و عبدالملک الحوثی رهبر الحوثی ها را در دست داشتند، علیه فساد و بی عدالتی دولت حاکم این کشور شعار سر دادند.

گفتنی است الحوثی ها به دلیل داشتن حمایت های گسترده مردمی در موقعیت برتر قرار دارند.

علاوه بر رهبران قبایل بزرگ یمن، طی روزهای گذشته شمار زیادی از نظامیان و فرماندهان نیز به جمع انقلابیون پیوسته اند.