آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زندگی فقیرانه میلیاردر آلمانی

«کلاس زاف» یک میلیاردر آلمانی بود اما اعتقادی به ثروت و پول نداشت و تمام دارایی خود را در راه کمک به افراد نیازمند خرج می کرد. او اعتقاد داشت که از میان میلیون ها دلار درآمد ماهانه فقط به 500 دلار آن نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش که «کلاس زاف» درگذشت، بسیاری از شهروندان آلمانی ناراحت شدند او کسی بود که در دل بسیاری از مردم آلمان جای خود را باز کرده بود و از او به عنوان یک شهروند بشردوست یاد می کردند.

این مرد 62 ساله صاحب یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل در غرب برلین بود و از او به عنوان بهترین شرکت یاد می کردند به طوری که خودروهای حمل و نقل این شرکت در خیابان ها کاملامشخص بودند و همه آنها را می شناختند. این محبوبیت باعث شده بود تا درآمد شرکت بسیار بالاباشد و ماهانه چندین میلیون دلار سودرسانی کند.

او با توجه به ثروتی که داشت تصمیم گرفت در یکی از خانه های کوچک وسط شهر زندگی کند و تنها حقوقی را دریافت می کرد که برای هزینه روزانه و خرج خوراکش هم کم بود اما این زندگی را شرافتمندانه می دانست.

او حتی گواهینامه رانندگی نداشت چرا که نمی خواست ماشینی برای خودش بخرد. «زاف» اعتقاد داشت زندگی اشرافی باعث فاصله طبقاتی و ایجاد فقر می شود.