آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

وداع مردم ارومیه با 29 شهید گمنام

مردم ارومیه و مسئولان آذربایجان غربی دیروز با شرکت در آیین بدرقه 29 شهید گمنام، با شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هزاران نفر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور ارومیه با حضور در میدان انقلاب ارومیه طی مراسمی با شهدای دوران دفاع مقدس وداع کردند.

جانشین فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) در این آیین گفت: تفحص شهدا همواره بعد از دوران دفاع مقدس تداوم داشته است و درصددیم با تفحص، شهدای گمنام را به آغوش خانواده هایشان بازگردانیم.

سرتیپ مجید ارجمندفر اظهار کرد: وقتی دشمنان ایران و اسلام کمر همت به نابودی کشور اسلامی بستند این شهدا با نثار خون خود و با جانفشانی هایشان اجازه ندادند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیافتد.

این شهدا در عملیات کربلای 7 و 2، بیت المقدس 3 و 4، والفجر 2 و نصر 4 به شهادت رسیده اند و به همت کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق مائوت، دربندیخان و حاجی عمران کردستان عراق تفحص شده اند.

پیکر پاک این شهدای گمنام با همکاری دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان در مدت سه ماه در این مناطق عملیاتی شناسایی شده اند.

این شهدا روز سه شنبه از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد کشور شده و سپس در میان استقبال مردم شهرهای پیرانشهر، نقده و روستاهای اطراف وارد ارومیه و دیروز پس از تشییع توسط مردم و مسئولان آذربایجان غربی به تهران منتقل شدند.

همچنین به همراه آیین باشکوه مشایعت پیکر پاک 29 شهید گمنام کشورمان، پیکر پاک و مطهر شهیدان «رضا نقشی» و «سعید شعبان» نیز دیروز توسط مردم شهیدپرور ارومیه تشییع و در قطعه شهدای ارومیه در باغ رضوان به خاک سپرده شدند.