آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر نیرو اعلام کرد: مشارکت 3100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در احداث شبکه فاضلاب

وزیر نیرو گفت: تاکنون بالغ بر دو هزار و 100 میلیارد تومان قرارداد احداث شبکه فاضلاب با بخش خصوصی منعقد شده که طی چند روز آینده هزار میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده می شود.

حمید چیت چیان از پوشش 40 درصدی جمعیت شهرهای کشور از طریق شبکه های فاضلاب خبر داد و متذکر شد: این میزان در روستاها کمتر از یک درصد است.

وی بر مشارکت بخش خصوصی در احداث شبکه های فاضلاب و بهره برداری از آنها تاکید کرد.

وی در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر قدس و 85 پروژه آب و فاضلاب استان تهران که با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار تهران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: احداث شبکه های دفع بهداشتی فاضلاب از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، چرا که اگر فاضلاب به طور غیربهداشتی دفع شود به ازای هر یک لیتر که وارد محیط زیست می شود، 8 لیتر آب را از انتفاع خارج می کند و باعث آلودگی آب های زیرزمینی و سطحی می شود.

وزیر نیرو افزود: هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور آب های زیرزمینی بسیاری برای استفاده وجود دارد که عمدتا به دلیل نیترات بالایا ورود فاضلاب های صنعتی و فلزات سنگین نظیر جیوه، آلوده شده و قابل استفاده نیستند، بنابراین یکی از حیاتی ترین مسائل برای حفظ منابع آبی، دفع مناسب و تصفیه فاضلاب ها است تا پسابها به صورت استاندارد وارد محیط زیست شوند.