آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
اخبار کشور
۱۰

اخبار دانشگاه

ارائه گزارش تفحص از دانشگاه آزاد مهرماه

عضو کمیسیون آموزش مجلس، زمان قرائت گزارش تفحص از دانشگاه آزاد را در مجلس اعلام کرد.

در همین رابطه رضا صابری گفت: گزارش تفحص از دانشگاه آزاد با تشخیص کمیسیون آموزش، شهریورماه در صحن مجلس قرائت نمی شود و این گزارش توسط کمیسیون آموزش در مهرماه برای قرائت به هیئت رئیسه ارائه می گردد.

گفتنی است پرونده تفحص از دانشگاه آزاد در ماه های پایانی دولت دهم توسط مجلسیان به تصویب رسید. در آن زمان فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد بود و کمیته تحقیق و تفحص از این دانشگاه در مجلس و یکی از شعب دانشگاه آزاد شکل گرفت که پس از حضور میرزاده در دانشگاه آزاد این پرونده کماکان در حال پیگیری است.

انتقاد شدید اعضای جهاد دانشگاهی از عملکرد معاونت فرهنگی

جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی، در نامه ای خطاب به طبیبی رئیس جهاد دانشگاهی، با انتقاد شدید از عملکرد معاونت فرهنگی این نهاد، خواستار برکناری معاون مربوطه شدند.

در بخش هایی از این گلایه نامه آمده است:

متاسفانه معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مصاحبه ای که روز قبل از استیضاح وزیر سابق علوم با خبرگزاری ایسنا انجام دادند، ضمن توهین به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تهدید آن ها مطالبی بیان نمودند که برخی از آنان اقدام علیه امنیت ملی کشور می باشد.

مطمئنا این سخنان تحریک آمیز علاوه بر اینکه باعث زیان های فراوان مادی و معنوی برای مجموعه انقلابی جهاد دانشگاهی و هزاران عضو خدوم و زحمتکش این نهاد انقلابی شده است، نشان دهنده بخشی از تفکرات خطرناک و مشی کاملاسیاسی افرادی است که در مسئولیت های مهم می بایست فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و حزبی به فعالیت سالم در عرصه های علمی بپردازند.

سخنان نامبرده، گریز آشکار از توصیه های مقام معظم رهبری در پرهیز جهاد دانشگاهی از ورود به مسایل سیاسی در سالی که به نام «فرهنگ» نامگذاری شده می باشد، که گناهی نابخشودنی است. انتظار می رود علاوه بر برکناری ایشان، فردی حقیقتا مومن، انقلابی، آشنا و معتقد و ملتزم به منظومه فکری مقام معظم رهبری و دارای سوابق روشن عهده دار این مسئولیت شود تا ضمن جبران بخش کوچکی از اشتباه و جسارت فوق، آسیب های وارده به اعتبار جهاددانشگاهی نیز تا حد ممکن کاهش یابد.