آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۷
اخبار کشور
۲

هیئت دولت تصویب کرد: ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی و دارویی در جاسک، بوشهر و البرز

هیئت دولت در جلسه دیروز خود ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی و دارویی در جاسک، بوشهر و استان البرز را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت دولت صبح دیروز به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و اعضای دولت در خصوص مهم ترین مباحث و مسایل روز کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت راه و شهرسازی در این جلسه گزارشی از آثار خرابی های ناشی از زلزله در شهرستان مورموری استان ایلام به هیئت وزیران ارایه داد.

هیئت وزیران ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان و دستور رسیدگی سریع به وضع آنان، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را موظف نمود در اسرع وقت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی برنامه بازسازی منطقه را برای تصویب هیئت وزیران گزارش نمایند.

با تصویب دولت، به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه، مبلغ 800 میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی سرمایه ای، برای تکمیل و اتمام عملیات بازسازی، بهسازی و ایمن سازی هفت اردوگاه زندانیان، موضوع ماده (42) قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن - مصوب 1376 - در اختیار سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور قرار گرفت.

اختصاص مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آب و خاک و مقابله با خشکسالی در بخش احمدی حاجی آباد استان هرمزگان از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران بود.

تعدیل نرخ جریمه نقدی تخلف بانک ها نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

در ادامه هیئت وزیران لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی جاسک و بوشهر در استان های هرمزگان و بوشهر و منطقه ویژه آقتصادی دارویی در استان البرز را به تصویب رساند.