آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۷
ایران
۱۵

تمام طرح های نیمه تمام خراسان جنوبی اعتبار می گیرد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: به تمام طرح های نیمه تمام خراسان جنوبی که تا پایان امسال به طور کامل به اتمام برسد، اعتبارات لازم تخصیص می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت طرح های این استان را در قالب سه مجموعه عنوان کرد و افزود: مجموعه اول طرح های آنی است که به آنها 30 میلیارد ریال اختصاص می یابد. مجموعه دوم طرح های کوتاه مدت است که به آنها نیز 50 میلیارد ریال و به مجموعه سوم شامل طرح های میان مدت 220 میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان این که این مجموعه مصوبات مربوط به امسال است، تصریح کرد: مدیران و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید برای یک سری از طرح ها، از جمله اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری به گونه ای برنامه ریزی کنند تا به عنوان یک طرح چهار تا پنج ساله در برنامه توسعه ششم لحاظ شود.

نوبخت یادآور شد: این گونه طرح ها در بودجه سال 93 لحاظ نشده و باید به صورت جدی پیگیری شود تا اجرایی شدن آنها طولانی مدت نشود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، شرط تخصیص برای تحقق طرح ها را استفاده از نظر نخبگان و پیگیری مدیران اجرایی استان عنوان کرد و افزود: در طول برنامه های توسعه، توسعه متوازن در تمام استان ها و از جمله خراسان جنوبی صورت نگرفته است، در حالی که برای هزینه کرد ریال به ریال بودجه کشور باید برنامه ریزی صورت گیرد و قانون به ما اجازه نمی دهد به هیچ طرحی که بدون برنامه و کار کارشناسی باشد، بودجه تخصیص دهیم.

فرسودگی 80 درصد جاده های خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 80 درصد راه های استان بالای 30 سال عمر دارد.

مسعود مالکی با بیان این که به طور استاندارد راه ها باید هر 10 سال یکبار روکش شود، افزود: اما راه های استان سال ها روکش و مرمت نشده است.

وی با بیان این که برای نگهداری راه های استان سالانه 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، یادآور شد: برای بهسازی راه های استان نیز بیش از 181 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.