آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰
ورزش
۱۳

بوسه «رونالدو» بر عنوانی نوبرانه

کریستیانو رونالدو به عنوان بازیکن سال اروپا انتخاب شد. ستاره پرتغالی رئال مادرید که فصل گذشته در قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا نقش به سزایی داشت، جایزه بازیکن سال اروپا را از دست میشل پلاتینی دریافت کرد. کریس که به تنهایی 17گل در لیگ قهرمانان زده بود به فاصله هشت ماه بعد از دریافت توپ طلای بهترین بازیکن جهان، این بار جایزه برترین بازیکن سال اروپا را هم به خود اختصاص داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه او بعد از دریافت این جایزه گفت: «برای گرفتن چنین جایزه ای سخت تمرین و تلاش کرده بودم. خوشحالم و از همه اعضای تیم تشکر می کنم چون بدون کمک تیم، رسیدن به چنین جوایزی امکان پذیر نیست.»

رونالدو که برای اولین بار در زندگی اش چنین جایزه ای را می برد بالاتر از نویر، دروازه بان ملی پوش آلمان و آرین روبن، مهاجم تیم ملی هلند به این عنوان رسید. این جایزه البته در حالی به او رسید که پیش تر خبر رسید نویر، دروازه بان تیم ملی آلمان که نقش بسزایی در قهرمانی این تیم در جام جهانی داشت این جایزه را می برد. البته نویر که برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک دروازه بان خودش را به فهرست نهایی این جایزه رسانده بود علاوه بر درخشش در تیم ملی در رده باشگاهی هم خوب کار کرد و در بوندس لیگا به همراه بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی رسید و تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم بالارفت. این در حالی بود که رونالدو نتوانست در لالیگا رئال را به قهرمانی برساند و پشت سر اتلتیکو و بارسا در رتبه سوم ایستاد. البته کریس در جام جهانی هم به همراه پرتغال در همان مرحله گروهی از بازی ها کنار رفت. ولی درخشش خیره کننده او در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و کسب «دسیما» (دهمین قهرمانی) به همراه رئال آنقدر مهم بود که رای 54 خبرنگار عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داد و در نهایت بر این جایزه ارزشمند بوسه زد.

نکته دیگری که این جایزه را برای رونالدو ارزشمندتر می کند این است که او در این رده بندی علاوه بر دونفر مذکور، لیونل مسی را هم پشت سر گذاشت؛ ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا در این رده بندی پشت سر توماس مولر و هم امتیاز با فیلیپ لام در جایگاه پنجم ایستاد.