آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۰
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

نتایج آزمایش وجود روغن پالم در لبنیات اعلام شد

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران با تشریح جزئیات نتیجه آزمون وجود پالم در لبنیات، گفت: هیچ موردی از شیر و ماست حاوی روغن پالم نبود. مسلم بیات در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در تهران از 55 واحد تولیدی محصولات لبنی، نمونه برداری انجام شده و علاوه بر این، از سطح شهر نیز 60 مورد نمونه برداری صورت گرفت که نتایج آنها برای تطبیق به سازمان مرکزی استاندارد ارائه شد تا با نتایج سایر استان ها تطبیق داده شود. وی با بیان اینکه در نمونه برداری های این سازمان، هیچ مشکلی از نظر مصرف روغن پالم در شیر و ماست توزیعی در تهران بویژه توسط برندهای معتبر وجود نداشت، گفت: شیر پاستوریزه و استریلیزه هیچ مشکلی از نظر وجود روغن پالم نداشتند. بیات با بیان اینکه در مورد خامه مشکلات جزئی وجود داشت، گفت: در مورد پنیر نیز دو محصول از پنیر خامه ای دارای مشکل بود.

لغو فعالیت 19 کارگزار بیمه

بیمه مرکزی ایران آمار لغو و تعلیق پروانه فعالیت کارگزاران رسمی بیمه (حقیقی و حقوقی) تا پایان سال 1392 را اعلام کرد.

اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه ای بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: پروانه فعالیت 19 کارگزار بیمه لغو شده که از این تعداد 17 مورد کارگزار حقیقی و 2 مورد کارگزار حقوقی است.

این آمار بیانگر رشد 5/137درصدی لغو پروانه کارگزاری بیمه نسبت به سال 1391 است. علاوه بر این، 47 درصد لغو پروانه کارگزاری به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوطه صورت گرفته و 53 درصد نیز به دلیل درخواست شخصی بوده است.