آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۸
ورزش
۱۳

کوبی: من 70 سال بسکتبال بازی کرده ام

کوبی برایانت، ستاره بسکتبال NBA بعد از تولد سی و شش سالگی خود در جمع خبرنگاران گفت: «من 70 سال بسکتبال بازی کرده ام». البته این جمله برای بسیاری خنده دار و برای برخی نیز تامل برانگیز بود. در این 18 سال که برایانت در لیگ NBA به عنوان بازیکن مشغول بازی بوده است همگان او را بازیکنی افسانه ای خطاب کرده اند.

کمتر کسی می تواند بلندپروازی های برایانت را انکار کند، او همیشه در کنار بسکتبال دوست داشت از مایکل جردن عبور کند. انگار شکست رکورد های ثبت شده در تاریخ لیگ به برایانت آرامش می دادند.

وقتی سال 1996 اولین امتیاز خود را در لیگ NBA در هجده سالگی مقابل نیویورک نیکز به دست آورد، کمتر کسی تصور می کرد او بتواند 18 سال در این لیگ دوام بیاورد.

برایانت سال 2010 پنجمین قهرمانی تاریخ ورزشی خود را با تیم لس آنجلس لیکرز جشن گرفت. او فقط یک قهرمانی دیگر برای رسیدن به رکورد مایکل جردن افسانه ای فاصله داشت؛ رویایی که برای رسیدن به آن لحظه شماری می کرد، اما انگار قرار نبود برایانت و لیکرز دوباره جام قهرمانی لیگ NBA را لمس کنند.

قدرت لیکرز از بین رفت، جری باس مالک باشگاه لس آنجلس لیکرز و یکی از ستون های تیم درگذشت، فیل جکسون سرمربی بزرگ NBA که با مایکل جردن موفق شده بود شش قهرمانی در لیگ بگیرد، از تیم کنار گذاشته شد و بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار از تیم رفتند تا باز هم کوبی بماند و لیکرز.

فصل 2013 برای برایانت خوب به پایان نرسید، زیرا مصدومیت شدید او باعث شد یک فصل در کنار تیم محبوب خود نباشد. لیکرز یکی از ضعیف ترین نتایج تاریخ خود در لیگ NBA را با ایستادن در جایگاه آخر کنفراس غرب گرفت.

اکنون کوبی وارد سی و شش سالگی شده است. بسیاری از کارشناسان لیگ NBA با تردید از حضور لیکرز در مرحله حذفی این فصل صحبت می کنند و گویی کسی این کوبی و تیمش را در حد یک قهرمان نمی بیند، اما کوبی برایانت هنوز با این صحبت که به اندازه 70 سال بسکتبال بازی کرده، همه را برای تماشای فصل جدید لیگ NBA دعوت می کند.