آرشیو یکشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱
جامعه
۱۴

خبر

رییس پلیس اماکن ناجا: ممنوعیت اشتغال زنان در «کافی شاپ ها» و «قهوه خانه ها»

تسنیم: رییس پلیس اماکن ناجا به موضوع ممنوعیت اشتغال و تردد زنان در قهوه خانه ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون، اشتغال زنان در کافی شاپ ها، سفره خانه های سنتی و در محیط عمومی این سفره خانه ها ممنوع است. سرهنگ خلیل هلالی با اشاره به ممنوعیت به کارگیری زنان در قهوه خانه ها اظهار کرد: به طورکل، اشتغال زنان در قهوه خانه ها ممنوع است گرچه اخذ پروانه کسب قهوه خانه از سوی زنان بلامانع است، ولی زنانی که تقاضای اخذ پروانه کسب قهوه خانه دارند باید مردانی را به عنوان مباشر خود در این اماکن معرفی کنند؛ چراکه طبق قانون، تردد و اشتغال زنان حتی اگر صاحب پروانه کسب نیز باشند، در داخل قهوه خانه ها ممنوع است.

پیشنهاد فراکسیون زنان مجلس کاهش ساعت کار زنان دارای فرزند زیر 12سال

مهر: فاطمه رهبر، رییس فراکسیون زنان مجلس، از پیشنهاد این فراکسیون برای توسعه گسترده شمول لایحه کاهش ساعات کاری زنان خبر داد و گفت: درصورت موافقت با این پیشنهاد، زنان می تواند برای نگهداری و حمایت از فرزندان تا 12سال خود از کاهش ساعت کاری بهره مند شوند.

آغازبه کار مهدکودک مشترک بهزیستی و سپاه در کاشان

شرق: سایت اطلاع رسانی بهزیستی استان اصفهان از بهره برداری مهدکودک مشترک بهزیستی و سپاه با دو میلیاردریال اعتبار خبر داده است. در این خبر آمده است امین عسگری، معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: مرکز مشاوره عمومی احسان با 500میلیون ریال هزینه و مهدکودک مهستان با هزینه ای بالغ بر یک میلیاردو500میلیون ریال و مهدکودک مشترک بین بهزیستی و سپاه با دو میلیاردریال اعتبار به بهره برداری می رسد. امین عسگری گزارشی از جزییات مراکز قابل افتتاح در این هفته ارایه کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل، همکاری و مشارکت ستودنی سپاه و بهزیستی، توانستیم اولین مهدکودک مشترک سپاه و بهزیستی را راه اندازی و افتتاح کنیم.

اختصاص 75 میلیاردتومان برای احیای جنگل های زاگرس

مهر: خداکرم جلالی، رییس سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون خشکیدگی درختان بلوط جنگل های زاگرس توسعه نداشته اظهار کرد: 75 میلیاردتومان از محل سازمان جنگل ها و دولت در سال 93 برای احیای این جنگل ها اختصاص داده شده است.