آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۲
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

تولیدکنندگان از ارائه شماره اقتصادی معاف شدند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل اصلاح بخشی از قانون مالیات های مستقیم را ابلاغ و اعلام کرد که تمامی فعالان اقتصادی مشمول نیازی به دریافت شماره اقتصادی یا شماره ملی نداشته و می توانند اطلاعات معاملات خرید خود را به صورت تجمیعی برای هر فصل

اعلام کنند.

رشد 73 درصدی تولید خودرو

در 5 ماهه امسال 404 هزار و10 دستگاه انواع خودرو تولید شد که این رقم در مقایسه با 5 ماهه نخست سال 92 رشد 4/73 درصدی را نشان می دهد. به گزارش مهر، طی 5 ماهه نخست امسال تولید خودروهای سواری به تعداد 345هزار و 217 دستگاه رسیده است.

مزایده اموال گروه آریا

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: جدیدا دستگاه قضایی بخشی از اموال گروه آریا را به ما اعلام کرده که شامل 40 ملک و سهم 27 درصدی شرکت فولاد خوزستان بوده که مراحل قانونی واگذاری در حال انجام است. اردشیر محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 5 ماهه اول سال جاری 960 میلیارد ریال اموال تعیین تکلیف شده است، افزود: 730 میلیارد ریال این اموال فروخته شده منقول و 230 میلیارد ریال آن غیرمنقول بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد. محمدی ادامه داد: مهمترین پرونده سال جاری مربوط به پرونده 24 میلیارد تومان طلابوده که 16 میلیارد تومان آن در سال جاری فروخته شد.