آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۰
اخبار کشور
۳

رونمایی از رادار برد بلند کیهانی و سامانه موشکی تلاش 3 در آینده نزدیک

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از رونمایی «رادار برد بلند کیهانی» و سامانه موشکی «تلاش 3» در آینده نزدیک خبر داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین دستاوردهای این قرارگاه اظهار داشت: امسال رادار برد بلند کیهانی را که نمونه متحرک رادار شهاب است رونمایی می کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: خوشبختانه امروز به «تلاش 3» یعنی افزایش برد موشکی به بیش از 200 کیلومتر در تلفیق با سامانه S200 رسیده ایم و ان شاءالله این دو دستاورد را در 31 شهریور ماه امسال در رژه به نمایش می گذاریم.

اسماعیلی در تشریح جزئیات شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: این پهپاد از نظر فناوری، پیچیده و رادارگریز بود اما شکار آن برای ما خیلی سخت نبود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه کشف و دستور انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی با دقت تمام صادر شد، خاطرنشان کرد: «هرمس» ظرف کمتر از دو دقیقه و قبل از ورود به منطقه هسته ای منهدم شد.

وی در خصوص چرایی منهدم نکردن پهپاد اسرائیلی در مرز هم گفت: قصد داشتیم این هواپیما را به سلامت به زمین بنشانیم.

اسماعیلی گفت: البته انهدام هم پروسه ای دارد که باید برای سایر هواپیماهای در حال پرواز که در کنار آنها هستند مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: اگر پهپاد ساقط می شد و این موشک اصلا به هواپیمای مسافربری هم اصابت نمی کرد و فقط مسافران یک هواپیما شلیک را ملاحظه می کردند در این صورت ما امنیت را برای این مسافران ایجاد نکرده بودیم.