آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۰
جامعه
۱۷

سالانه 250 هزار شناسنامه المثنی در کشور صادر می شود

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان این که سالانه 250 هزار شناسنامه المثنی در کشور صادر می شود، گفت: هم اکنون 26.5 درصد از جمعیت کشور، شناسنامه مکانیزه و 73.5 درصد شناسنامه جلد قرمز قدیمی دارند.

محسن اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: صدور شناسنامه المثنی همیشه ناشی از فقدان نیست؛ بلکه 20 تا 25 درصد از آن به دلیل تعویض شناسنامه برای اصلاح مشخصات صادر شده است که شناسنامه قبلی آنان از درجه اعتبار ساقط شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون جمعیت زنده کشور77 میلیون و 769 هزار نفر است که 6.5 میلیون نفر دارای شناسنامه المثنی هستند. این مقام مسئول درباره صدور شناسنامه های جدید نیز خاطرنشان کرد: از سال 89 تا تیر امسال، هفت میلیون و 600 هزار شناسنامه جدید با ویژگی های امنیتی و چاپی صادر شده است و به طور متوسط سالانه دو میلیون و 300 هزار جلد شناسنامه جدید صادر می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: فراخوانی برای صدور شناسنامه های جدید وجود ندارد و هر فردی که برای تعویض یا اعلام فقدان مراجعه می کند از این نوع شناسنامه ها دریافت می کند. برای موالید نیز شناسنامه های نوع جدید صادر می شود و افراد زیر 15 سال دارای شناسنامه جدید هستند.